ArticlesStatesmenWoman e-zineًRestorationAYAM contemporary Historical ReviewO.HistoryPublicationsViewpoints and untold eventswith caravan of history(doc)Foreign Policy StudiesNewsمصاحبهwith caravan of history(photo)conferences
» همايشها » همایش بین المللی جنگ غزه (علل، چگونگی و نتایج)

کلمات کليدی :
 همه کلمات
تک تک کلمات

 

نشریه الکترونیکی بهارستان

136

پیشینه فرش 

 

 

جریان شناسی سقوط پهلوی
سیر تاریخی ممنوعیت حجاب
پاکسازی و مرمت اسناد تصویری
نجم السلطنه

اخبارNEWS

تازه‌هاي موسسه مطالعات تاريخ معاصر ايران در نمايشگاه کتاب تهران |+| سير تاريخي تحريم در کتاب «انديشه تحريم و خودباوري» منتشر مي‌شود ‎ |+|

Google

جوان و تاریخ

تاریخ و جلوه های عزاداری امام حسین(ع)در ایران با تکیه بر دوران صفویه

 

 

چند قطره خون برای آزادی

 

 

زندگی سیاسی و اجتماعی آیت الله العظمی حاج سید محمد تقی خوانساری

 

فصلنامه تاریخ معاصر 61-62

فصلنامه تاریخ معاصر ایران

شماره 61-62

 

فصلنامه تاریخ معاصر 63

فصلنامه تاریخ معاصر ایران

شماره 63

کتابفروشی سرای تاریخ

Adobe Reader V 8.0

20.8 MB

 

همایش بین المللی جنگ غزه (علل، چگونگی و نتایج)  
همایش بین المللی جنگ غزه

باریکة غزه با مساحت 360 کیلومتر مربع ،  ناحیه­ای در کنار دریای مدیترانه و در منطقه خاورمیانه قرار دارد. از جنوب غربی با مصر و از شمال و شرق با سرزمین­های فلسطین اشغالی هم مرز است . طول  نوار غزه 41 کیلومتر و  عرض آن  از 6 تا 12 کیلومتر می­باشد.

      

نام این منطقه از شهر غزه -   بزرگ­ترین شهر در نوار غزه - گرفته شده است. مردمی که در منطقة باریکة غزه زندگی می کنند، تماماً فلسطینی هستند.

                                

پس از شکست نیروهای امپراتوری عثمانی از بریتانیا در جنگ جهانی اول، دولت بریتانیا در 25 آوریل 1920  کنترل نوار غزه را به همراه دیگر سرزمینهای فلسطین بر اساس نظام قیمومیت بر عهده گرفت. مصر در جنگ 1948 کنترل غزه را به دست گرفت و  در 1949 بر اساس پیمان صلح موقت میان رژیم صهیونیستی ، مصر، اردن، سوریه و لبنان ، نوار غزه تحت کنترل کشور مصر قرا رگرفت. این منطقه تا آغاز جنگ شش روزه در 1967 و شکست اعراب به اشغال نظامی نیروهای رژیم صهیونیستی درآمد. هم اکنون حدود یک میلیون و پانصدهزار نفر فلسطینی در نوار غزه زندگی می­کنند . بیشتر آنان را اعراب پناهنده­ای تشکیل می­دهند که در طول جنگ اعراب و رژیم صهیونیستی در 1948 از سرزمین­های فلسلطین اشغالی اخراج شده­اند. فقر، بیکاری و شرایط نامساعد زندگی به دلیل بسته شدن مرزهای این منطقه توسط رژیم صهیونیستی و آسیب دیدن اقتصاد منطقه به وفور به چشم می­خورد.

 

آمارها حکایت از درصد بالای سوء تغذیه در میان جمعیت ساکن درغزه دارد. بر اساس بررسی­های موجود در سال 2002، 5/17 درصد از کودکان بین 6 تا 59 ماه مبتلا به سوء تغذیه مزمن بوده­اند. 53 درصد از زنانی که در سن بارداری قرار داشته­اند و نیز 44 درصد از کودکان مبتلا به کم خونی بوده­اند.

 سرانجام بر اثر مقاومت ساکنان غزه در طول زمان اشغال در اوت 2005 آریل شارون برنامه خروج از غزه را به صورت یک طرفه اعلام و به مرحلة اجرا گذاشت.

 

در انتخابات مجلس قانونگذاری فلسطین در 25 ژانویه 2006 ، 77 درصد واجدان شرایط در فضایی سالم و شفاف تحت نظارت جامعه بین­الملل در انتخابات شرکت کردند و به رغم تمامی مشکلات  ناشی از اشغالگری و وخامت اوضاع اقتصادی ، جنبش مقاومت اسلامی حماس با اکثریت آرا  به قدرت رسید؛ قدرتی که به دنبال وضعیت وخیم جهان عرب و فلسطین که تحت سیطره نیروهای بین المللی و رژیم صهیونیستی است شکل گرفت.

 

ملت فلسطین به رغم تمامی تهدیدات مبنی بر توقف کمک­های مالی در صورت حمایت از مقاومت، با آزادی هر چه تمام تر نماینده واقعی خود را انتخاب و اسماعیل هنیه را به عنوان نخست وزیر حکومت خودگردان فلسطین برگزیدند.

 

«برای دریافت خلاصه مقالات ارائه شده در این نشست به

دو فرمت WORD یا PDF روی لینکهای زیر کلیک کنید»

 

   فرمت WORD

 

  فرمت PDF




نام:                
*رايانامه( Email):
موضوع :
*نظر شما:


تماس با ما : 38-4037 2260 (9821+) -

کليه حقوق اين سايت متعلق به موسسه مطالعات تاريخ معاصر ايران مي باشد
درج مطالب در سایت لزوماً به معنی تاييد آن نيست

استفاده از منابع اين سايت با ذکر ماخذ مجاز است
بهترین حالت نمایش: IE8 یا نسخه بالاتر


 
www.iichs.org